Bakan Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü’nden 5 aylık sürede 2 milyonun üzerinde aracın geçtiğini açıkladı. Köprü için verilen yıllık araç geçiş garantisi 16 milyon 425 bin…
1915 Çanakkale Köprüsü için devletin kasasından müteahhit firmalara ödenecek milyarlarca lira şimdiden ufukta gözüktü. Çünkü, yap-işlet-devret modeliyle ihale edilen köprü için Daelim–Limak–SK–Yapı Merkezi Ortak Girişimi’ne yıllık 16 milyon 425 bin araç geçiş garantisi verildi. Bu hesaba göre köprüden aylık 1 milyon 368 bin araç geçmesi gerekiyor.
Köprünün 18 Mart’ta hizmete açıldığı göz önüne alındığında, araç geçiş garantisine ulaşılabilmesi için aradan geçen toplam 5 aylık sürede sayı 6 milyon 843 bin olmalıydı. Oysa Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun bugün yaptığı açıklamaya göre köprüden bugüne kadar geçen toplam araç sayısı ancak 2 milyonu (verilen garantinin üçte birinden daha az) buldu.
Karaismailoğlu yaptığı yazılı açıklamada, mega projelere imza attıklarını söyleyerek, İstanbul Havalimanı, Rize-Artvin Havalimanı, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü ve 1915 Çanakkale Köprüsü’nü sıraladı. “1915 Çanakkale Köprüsü’nden açıldığı günden bu yana 2 milyondan fazla araç geçti” Karaismailoğlu, Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile yoldan 27,8 milyon kilometre, zamandan ise 3,6 milyon saat tasarruf sağladıklarını anlattı.
Hazine, Çanakkale Köprüsü için günlük 45 bin, yıllık 16 milyon 425 bin araç geçiş garantisi vermişti. Verilen garantide ise araç başı ücret 15 euro + KDV olmuştu. Söz konusu rakama ulaşılamaması halinde, aradaki fark Hazine tarafından şirkete ödenecek.
Türkiye ve Güney Koreli firmalardan oluşan ‘Daelim–Limak–SK–Yapı Merkezi Ortak Girişimi, köprüyü 16 yıl 2 ay 12 gün işletecek.