SON DAKİKA

Haber Ekspress

PİLATES’LE ESNEKLİK YARIN MANÇE KOÇAK ANLATTI

PİLATES’LE ESNEKLİK YARIN MANÇE KOÇAK ANLATTI
Bu haber 21 Ağustos 2020 - 0:53 'de eklendi.

Hareket alanımızı genişletmek ve sağlıklı kas gelişimi sağlayabilmek için kaslarımızın esnekliği oldukça önemli.

Esnekliğimizi nasıl arttırabiliriz? Hangi durumlar esneklik kaybına yol açar?

Pilates eğitmenleri, “Ne kadar sürede vücudum daha esnek hale gelir?” veya “Ayağımı başıma değdirebilir miyim?” gibi sorularla sıkça karşılaşıyor. Esneklik, bir eklemin en geniş açıda hareketedebilme özelliği ve esnekliği etkileyen birçok faktör var. Bu faktörler şunlar;

  • Genetik miras: Genetik olarak kasların ve kası çevreleyen bağların esneklik durumu
  • Yaş: 7-11 yaş esnekliğin en iyi geliştiği ve antrene edildiği dönemdir. Yaş ilerledikçe esneklik azalır.
  • Cinsiyet: Hormonlardan dolayı kadınlar erkeklerden daha esnektir.
  • Hava durumu: Sıcaklık arttıkça esneklik artar.
  • Zaman: Sabah vücut daha katı ve serttir.
  • Kas kütlesi: Kas kütlesi arttıkça esneklik azalabilir. Bu yüzden yoğun antrenmanlardan sonra eklemler en geniş açıda esnetilmelidir.
  • Sakatlık durumu: Uzun süre hareketsiz kalmak esneklik kaybına sebep olur.
  • Yorgunluk: Esnekliği etkiler.
  • Psikolojik faktörler: Stres esnekliği etkiler

Bu kadar çok faktör varken “Neden?” sorusuna hemen net bir cevap vermek imkânsız olsa da esnekliği arttırmak için kullanabileceğimiz birçok yöntem var. Gerek sedan ter gerek profesyonel bireylerde en çok Statik, Dinamik ve PNF yöntemi dediğimiz strech çeşitlerini kullanırız. Statikstretch: Sabit bir pozisyonun belirli bir süre korunması ve oradaki kasların esnetilmesidir

PNF yöntemi: Pasif stretch ile kuvvet antrenmanının birleşimidir. Birey rahat bir pozisyonda dururken antrenör ona yardım ederek aşamalı şekilde esneklik egzersizinin şiddetiniarttırır.

Dinamik stretch: Kasların hareket halindeyken esnemesidir. Dinamik esneme sırasında kaslar hareketin doğal akışının gerektirdiği kadar esner. Eklemin izin verdiği son noktada 1,2 saniye bekler ve sonra başlangıç pozisyonuna geri döneriz. Dinamik esnemede bir kas grubununesneyebilmesi için ters taraftaki kas grubunun kasılarak eklemi hareketettirmesi gerekir. Pilates egzersiz sistemi olarak dinamik stretch’i en doğru şekilde kullanır. Kasları güçlendirmek ve esnekliğini arttırmak için dinamik stretch içeren yavaş ve kontrollü egzersizler birbütün halinde kullanılır ve dersin soğuma kısmında statik stretch’ten yararlanılır. Araştırmalara göre dinamik esneme hareketleri ile ısınma yapan profesyonel sporcuların atletik performanslarında büyük bir artış görülmüştür. Dinamik stretch aynı zamanda koordinasyonu geliştirir, dayanıklılığı ve gücü arttırır, dengeyi geliştirir ve sakatlanmayı önler. Bütün bunların sebebivücutta kontrollü bir zorlama geliştirmesidir.

Esneklik, özel şiddet ve kapsamı planlanmış bireysel antrenmanlar yapılarak geliştirilebilir. Düzenli olarak Pilates yapan sedanter bireylerde esneklik seviyelerininkayda değer bir şekilde arttığı görüldü. Elit sporcularda iseyaptığı spora uygun olacak şekildeiçinde esnemenin birçok varyasyonunun olduğu Pilates egzersizlerinin performansı arıttırdığı bilimsel olarak kanıtlandı. Esnemenin bireyselözelliklere bağlı olduğunu ve her bireyin “vücudunun izin verdiği” derecede kendi maksimum düzeyine ulaşabileceğini unutmamalıyız.

YARIN MANÇE KOÇAK ,

Bale Sanatçısı

  • Balanced Body

Master Instructor

  • Baps Academy

Master Instructor

  • TCF Master

Instructor

İNSTAGRAM

@yarin.mance

@pilatesbapsizmir

 

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER
SON DAKİKA
şanlıurfa urfa