Her alanda olduğu gibi youtube yayıncılığı ve Youtuberlık alanında da herkesi mutlu etmeniz mümkün değildir. İşinizi daha eğlenceli hale getirebilmeniz için canınızın en çok istediği ve en çok ilginizi çeken kategorilerle alakalı videolar çekmeye çalışın. Çünkü bilmediğiniz bir kulvarda yarışırsanız eğer bildiğiniz üzere milyonlarca rakibinizin arasından sıyrılıp kendinizi gösterebilmeniz pek de olası bir durum değildir.
Eğer sevdiğiniz kategoriye yönelirseniz hem kendinizi daha verimli geliştirebilir, hem insanların ilgisini daha çabuk çekebilir hem de videoları çekerken sıkılmaz ve daha eğlenceli vakit geçirebilirsiniz. Bu kategorilerden genellikle tutulanları oyun, araştırma, belgesel vb. bilumum kategorilerdir.
Berke Baran bilinmesi gerekenler var demeyi geçmiyor!
Yalnız bilinmelidir ki her kategorinin gereksinimleri birbirlerinden farklıdır ve bu gereksinimler sağlanmadığı takdirde bulunduğunuz kulvarda gelişip abone sayınızı artırabilmeniz pek de olası değildir.
Eğer Youtube’a video yüklerken seçtiğiniz kategoriler doğaçlama değil de daha çok bilgiye dayalıysa, videoyu çekmeden önce araştırma yapmanız mühimdir. Ne kadar seri ve net bilgiler verirseniz, kategorinizle alakalı hitap ettiğiniz abone klasmanı genişleyecek ve kazancınıza kazanç eklemiş olacaksınız.
Elimizin altında her konuda binlerce sayfada bilgileri veren bir internet ağı mevcut, dolayısıyla en ufak konuda bile girip araştırma yaparak kendinizi videonuza ders çalışır gibi hazırlamanız hem kamera karşısında kem küm ederek izleyicilerinizin gözünde kötü bir izlenim çizmenizin önüne geçer, hem de kendinize olan güveninizi yerine geri getirerek daha verimli videolar çekmeniz olanak tanır.
Bilgiye aç bir milletiz, özellikle de Youtuber denildiği zaman hitap ettiğiniz kesim %80 civarlarında genç kesim olacağı için çektiğiniz videodaki etkenler ile alakalı bilgi sahibi olmanız çok önemlidir. Daha doğrusu şöyle desek daha yerinde olacaktır, en sıradan oyunu oynarken bile video çekecekseniz eğer videonun girişinde o oyun ile alakalı minik kısa anekdotlar geçmeniz dahi abonelerinizin gözünde sizi daha vizyonlu, kaliteli ve geçerli kılacaktır. Çünkü bilgi demek, deneyim demek.
Bilgi demek, başarı demek.
Bilgi demek daha çok abone ve daha çok para kazanmak demek sayın çiçeği burnunda Youtuber dostlarım…