Silivri Belediyesi Destek Hizmetleri ve Temizlik İşleri Müdürlüklerinde kullanılan kiralık araçlarla ilgili tasarruf çalışmalarına başladı. Silivri Belediye Başkanı Volkan Yılmaz, Haziran Ayı Meclis Toplantısında vatandaşlara bilgilendirme yaparak, geçmiş dönemde müdürlüklere tahsis edilen birim araçları ve ilçenin temizlik çalışmalarında kullanılmak üzere kiralanan araçlarla ilgili tasarruflarını aktardı. Müdürlüklerin kullanımındaki araçların bir havuzda toplandığını ve ihtiyaç doğrultusunda buradan kullanılacağını vurgulayan Başkan Yılmaz, yüksek maliyetler ile kiralanan bazı araçlarla ilgili de iade işlemlerinin gerçekleştiğini açıkladı. Başkan Yılmaz, kiralık araçlarla ilgili çalışmaların devam ettiğini söyleyerek ilerleyen günlerde yeni iadelerin de yapılabileceği mesajını verdi.
Başkan Yılmaz, gelir gider dengesini gözeterek çalıştıklarının altını çizdi ve şu açıklamayı yaptı:
“İlçemizin sorunları çok büyük ama belediyemizin içinde bulunduğu ekonomik şartlarla, borç yüküyle, gelir gider dengesizliğiyle ve borcu büyütmeden sürdürülebilirliği sağlamak noktasında imkansız görünen bazı noktalar var. Her yıl bu borcun büyümesi, üzerine 30 milyon TL borç yüklenmesi hem benim hem de Silivri’de yaşayan herkesin içine sindirebileceğim bir durum değil. Belediyemizin gelirlerini, gelir kaynaklarını arttırmayla ilgili çalışmalar yapıyoruz. Bunlarla ilgili de sizlerle paylaşımda bulunacağız.
Borç ve alacak miktarını açıkladığımızda da söylemiştik. Silivri Belediyesi’nin yaklaşık 47 milyona yakın vadesi geçmiş, bir şekilde kronikleşmiş alacakları var. Kira alamadığımız, 15 yıldır hiç kira ödemeyen kiracımız var. Kiraların güncellenmesi noktasında büyük sıkıntılar mevcut. Kirasını güncel şartlarda ödeyen kiracı varken, bir yerde kirası güncellenemeyen kiracılar var. Tüm meclis üyelerinin içerisinde bulunduğu komisyonlarda bunları tartışacağız. Bunları çözmek zaman alacakken, bu ekonomik dar boğazdan çıkmanın iki yolu var. Birincisi gelir arttıracaksınız, ikincisi giderleri kısacaksınız.
BİR AYDA 174 BİN TL TASARRUF
İlk etapta Destek Hizmetleri Müdürlüğü’ne bağlı olarak kiralık kullanılan 7 araç iade edilerek aylık 9 bin 600 TL + KDV tasarruf edildi. Temizlik İşleri Müdürlüğümüzde bulunan ve 1 liradan kiralanması gereken bir aracın ihale yöntemiyle 3 liraya kiralandığını sizinle paylaşmak istiyorum. Daha sonra bu konu hakkında bir toplantı yapmayı planlıyorum.
Bu araçların da 3’ü binek araç, 1’i kamyon, 2 tanesi 6 teker kamyon, 1 hidrostatik yol süpürme aracı ve 1 tane de su tankerini iade ettik. Toplam 1 ayda belediyemizin ettiği tasarruf 138 bin 625 TL + KDV.
YILLIK 1 MİLYON 339 BİN 252 TL KASADA KALACAK
Gerçekleştirdiğimiz tasarruf çalışmaları sonucunda aylık 148 bin 222 TL+KDV ile toplamda 174 bin 906 TL tasarruf sağlanırken, yıllık olarak baz alındığında 1 milyon 339 bin 252 TL belediyenin kasasında kalmış olacak.
Ayrıca şöyle bir şey daha yaptık; her müdürün altına, başkan yardımcılarının atına bir araba bir şoför devrine son verip havuz sistemi uygulamaya başladık. Araçları ve şoförleri bir havuza topladık. İhtiyacı olan başkan yardımcısı, müdür bu havuzdan araç talep ediyor. Ve şuana kadar 9 aracı eksiltmemize rağmen işlerin aksadığı bir durum yok.
Açık, şeffaf, denetlenebilir ama her şeyden önemlisi her kuruşun hesabının sorulduğu bir belediyecilik anlayışıyla belediyeyi yöneteceğiz kimsenin şüphesi olmasın.”