SON DAKİKA

Haber Ekspress

Eğitimin Gücü

‘Hayır’ Reklamları ve ‘Evet’ Reklamları

Eğitimin Gücü
Bu haber 25 Mayıs 2018 - 16:38 'de eklendi.
Kenan YAVUZ

Daha önce birkaç kez eğitimin gücüyle ilgili konuşmuştuk.

Toplumsal ahlak konusunda…

Kişisel gelişim konusunda…

Akademik başarı konusunda…

Terörle mücadele konusunda…

15 Temmuz konusunda…

Eğitim anlayışı değişmeden hiçbir şeyin değişmeyeceğini defalarca dile getirdik.

Şimdi de siyasi algı ve davranış bakımından ne kadar önemli olduğu görülüyor.

Neden eğitilmek istemediğimiz ortaya çıkıyor.

Gerçek eğitimden neden kaçtığımız anlaşılıyor.

Her gelenin kendi zihniyetine göre eğitim sistemini altüst etme nedeni…

Eğitimi ideolojinin aracı olarak görülmesi…

Vesaire vesaire…

Eğitimi ideolojinin emrinden kurtarırsak…

Gerçekten bilimsel temellere dayandırırsak…

Birey olarak var olabilen, aidiyetlik ihtiyacı hissetmeyen insanlar yetiştirebilirsek…

Kitlesel etki oluşturmak bu kadar kolay olabilir mi?

Toplumu peşinden sürüklemek mümkün olabilir mi?

Bu siyasilerin işine gelir mi?

***

‘HAYIR’ REKLAMLARI

Reklam niçin yapılır?

Bir ürünü, hizmeti ya da düşünceyi tanıtmak için…

Sadece tanıtmak yeterli mi?

Elbette hayır!

İlgi uyandırmayan tanıtım işe yaramayacaktır.

Ne yapmalı o zaman?

İlgi uyandırmalı.

İl-gi u-yan-dır-ma-lı…

Antipati değil!

Destekleyenleri coşturmak için değil…

Desteklemeyenleri ikna etmek için oluşturulmalı.

Heyecan isteniyorsa mitinglerde kendi kitlene yönelebilirsin.

Reklam ise herkese dokunmayı amaçlamalı.

Birilerinin bunu muhalefete anlatması gerek.

Artık hece hece mi olur, harf harf mi bilemiyorum.

Antipatik ve itici ifadeler rakip düşünceye hizmetten başka işe yaramayacaktır.

Beceriksizliği ispatlanmaktan öte gidemeyecektir.

Çocuklarla başlatılan güzel düşünceler nasıl oldu da canavarlı ifadelere dönüştü anlayamadım.

Nasıl ki iktidar ‘Hayır diyen teröristtir.’ ifadesini kısa sürede düzelterek uygun görülmeyen reklamları yayınlanmaktan kaçınıyorsa, muhalefet de bir an önce bu reklamın yayınına son vermelidir.

Bir yol alamamış olmanın, değişmemiş olmanın işaretlerinden kaçınmalıdır.

Sağduyuyla hareket edip konuşamayanların susması daha faydalı olacaktır.

Hem şahısları, hem partileri hem de ülkeleri için.

‘EVET’ REKLAMLARI

Amacına uygun.

Açıklayıcı.

Hedefe dönük ve düşündürücü.

Birleştirici ve bütünleştirici.

Kimseyi dışlayan ve ürküten tarafı yok.

Aksine yumuşak bir imaj oluşturuyor.

Miting alanlarında sarf edilen küçümseyici üsluptan uzak.

Gaza getirilmesi gereken kitleler meydanlarda coşturulurken gaza gelmeyecek kitlelere reklamlarla hitap ediliyor.

Bütün psikolojik ve sosyolojik imkanlar kullanılıyor.

Elbet bunun faydası da görülecek.

Nasıl olsa muhalefet bize çalışıyor düşüncesiyle yan gelip yatmadan uğraşmak takdire değer.

En katı muhalifler bile önce bunu kabul ederek örnek almalı.

O zaman yepyeni bir sayfa açabilirler.

Kendilerini nasıl daha iyi anlatacaklarını anlayabilirler.

Etiketler :
HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER
SON DAKİKA
şanlıurfa urfa