Büyükçekmece Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği Başkanı Sevgi Emanet toplumun her kesimini ilgilendiren açma – kapama ücretleri ile ilgili basın açıklaması yaptı.
ENERJİ VE HABERLEŞME BAKANIMIZA SESLENİYORUZ…
FATURA TUTARI KADAR ÜCRET ÖDÜYORUZ!
Büyükçekmece Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği Başkanı Sevgi Emanet, toplumun her kesimini ilgilendiren açma – kapama ücretleri ile ilgili basın açıklaması yaptı. İşte herkesi ilgilendiren o basın açıklaması:
81 MİLYONLUK TÜRKİYE’DE 78 MİLYON ABONE VAR!
Bir tuşla erişimi engellenen yine bir tuşla kullanıma açılan mobil, sabit hat, internet, elektrik, su ve doğalgazdaki fahiş tutarda açma – kapama ücretleri tüketicilerin deyimi ile sömürü haline geldi. Bu şekilde kurumların hizmet bedeli dışında kalan içerik, servis ya da tek tuşla yaptıkları işlemlerden kârları katlanarak artan özellikle GSM operatörlerinden gelen şikayetler dur durak bilmiyor.
81 Milyonluk Türkiye’de 78 milyon mobil hat, 60 milyon internet ve uydu abonesi, 45 milyona yakın elektrik ve su abonesi, 15 milyondan fazla doğalgaz abonesi var.
KİM? NE KADAR AÇMA KAPAMA ÜCRETİ ALIYOR…?
2018 yılının başında 35 milyonu aşkın abone sayısı ile Turkcell 14.-TL olan açma kapama ücretini 29,20.-TL ye, Vadofone 29,90.-TL, Avea 24.-TL, İnternet 24.-TL , Elektrik açma- kapama 26,80.-TL , Su 24.-TL , Doğalgaz ise 20.-TL.
ÜCRETLER FATURA BEDELLERİNİN YARISI KADAR…!
Fatura bedellerinin yarısına yakın tutan açma – kapama bedellerine yapılan itirazlar haklı ve yerindedir. Elektrik, doğalgaz, su gibi kamusal hizmetlerde hiç olmazsa bazı durumlarda hizmetin devamını sağlamak için personel istihdamı oluyor yine de bu ücretin makul olduğunu doğrulamaz ama telefon, internet, kablosuz TV vs. gibi hizmetlerde parmak ucuyla yapılan işlemlere alınan ücretler haksız kazanç ve de sebepsiz zenginleşmedir. Derneğimize başvuruda bulunan, bu konudan mağdur ve şikayetçi olan tüketiciler, ücretin adil ve makul olmadığını, Enerji ve de özellikle Haberleşme Bakanımızın konuya el atıp bu ücretlere “dur” demesi gerektiğinin altını çiziyorlar.
SÖZLEŞMELER TÜKETİCİ ALEYHİNE DENGESİZDİR…
İSPAT ETSİNLER…
TÜKETİCİLER SAHAYA 1-0 MAĞLUP ÇIKIYORLAR.
Tüketiciler, sözleşmeyi hazırlayıp sunanlara kıyasla sahaya 1-0 mağlup çıkıyorlar. Gerçi sözleşme hazırlanırken tüketicilerle müzakere edilse ne olacak? Genel şartlar, sözleşmenin konusu kapsamına edecek imkan ve ihtimalleri yok ki… Seçme ya da tasarrufta bulunmasına imkanı olmadığı için önüne önceden hazırlanıp sunulan sözleşme şartlarını kabul edip imzalıyor ya da sözleşmeden vazgeçmek zorunda kalıyorlar. Bu durumun dürüstlük kuralına aykırı olduğu kanaati var tüketicide.
Eğer mobil sağlayıcılar ya da sözleşmeyi düzenleyen taraflar, standart şartın münferiden müzakere edildiğini iddia ediyorlarsa ispat etsinler. Neticede ispatla yükümlüler.
ABONE OLMAZSA ÜRETİCİDE, SAĞLAYICI DA OLMAZ!
Elektronik haberleşmenin çağımızda son derece önemli olduğu, temel ihtiyaçlarımız elektrik, su, doğalgazda zaten yüksek KDV uygulandığı ancak temel ihtiyaç statüsünde olmayan ürünlerde KDV düşüklüğü söz konusu iken en fazla vergilendirilen diğer bir sektör haberleşme sektörüdür. Artık aboneler kendilerini koruyacak daha kapsamlı ve kalıcı yönetmelik ve yasaların çıkması yönünde talepteler.
“FAHİŞ TUTARDA AÇMA – KAPAMA ÜCRETLERİNE “DUR” DEYİN.”
Büyükçekmece Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği olarak tüketicilerimizden gelen şikayetler üzerine aylık fatura tutarı kadar gelen açma kapama ücretlerinin kaldırılması ya da bu ücretlerdeki tüketici aleyhindeki dengesizliğin giderilip makul seviyelere çekilmesi için derneğimiz olarak elimizden geleni yapmaya ve tüketicilerimizin yanında durmaya devam ediyoruz.
İnsani bir yaşam sürdürmenin maliyetini zaten vatandaşlar ödüyor. Tüketicilerimizden gelen şikayet, istek ve dilekler bu yönde. Bu sesimiz duyulup, bu ücretlerle ilgili gereken yapılırsa; hakkaniyete dayalı, adil ve makul ücretlerle toplumsal kalkınmanın ve tahsil edilemeyen alacakların tahsilinin de önünün açılacağı inancındayız.
BİR TAKVİM YILINDA BİR KEREYE MAHSUS AÇMA – KAPAMA BEDELİ ALINMAYACAK.
Yeni Tüketici Kanununa göre; GSM, internet ve uydu yayını hizmeti veren firmalar, faturaların geç ödenmesinden dolayı yaşanan açma – kapama işlemleri için bir takvim yılında bir kereye mahsus olmak üzere kullanıcıdan Açma – Kapama Bedelinin Alınmayacağı kararı kanunu da bu inancımızı destekleme ve arttırmaktadır…
Temennimiz bu konuyla ilgili başta Sayın Bakanlarımız olmak üzere, kurum ve kuruluşların, konuya müdahil olan tarafların gereğini yapmasıdır.
İnsan odaklı değerlerin ön planda tutulduğu inancıyla, muasır medeniyetler seviyesine tırmandığımız ülkemizde birlik ve beraberlik içinde nice güzel yarınlar temenni ediyorum.